sâmbătă, 3 aprilie 2010

---------------------------------------------------------------------------

-Buna seara, stimati ascultatori. Il avem ca invitat pe domnul Costel, un calator incurabil, asa cum el insusi spune. Costel mi-a dat voie sa-l tutuiesc si roaga si radioascultatorii ca intrebarile lor sa fie puse tot la persoana a doua.
Invitatul nostru pare a fi scanteia unei flacari ce ameninta sa cuprinda toata tara. E adevarat , Costel?
- Buna seara, dumneavoastra si acultatorilor. Este adevarat, oarecum, insa dumneavoastra ati spus-o prea frumos.
-Reamintesc ascultatorilor ca pot adresa intrebari invitatului la numarul pentru mesaje pe care il cunoasteti!
- Ce ofera Costel ca premiu?
-Tuturor celor ce intervin in aceasta emisiune le voi oferi o carte, care urmeaza sa apara zilele astea si in librarii.
-Scrisa de tine?
-In mare parte, dar condeiul a fost tinut in mana mai mult de un prieten de al meu, profesor si scriitor, iubitor al muntilor si al legendelor Vaii Jiului si a muntilor ce o inconjoara.E o carte in care imi povestesc impresiile pe care Romania si locuitorii ei mi le-au lasat in timpul calatoriilor pe care le-am facut prin tara de-a lungul anilor. Contine si sfaturi practice pentru iubitorii de natura si se numeste DIN EXPERIENTA UNUI CALATOR LIPSIT DE EXPERIENTA
In plus, pentru intrebarea care imi va placea cel mai mult, cedez locul meu intr-o invitatie pentru un weekend de doua persoane la o pensiune din delta Dunarii.
-Esti generos, Costel!
-Imi place sa dau, mai ales ceea ce-mi prisoseste. Eu trebuie sa raman langa domnul Valentin, avem multe de pus la punct cu concursul.
-Ce poti spune ascultatorilor despre acest concurs?
-Se doreste a fi o competitie maraton, un maraton de mers pe jos pe un itinerariu ce va cuprinde toate orasele tarii.
-Am inteles ca tu ai facut acest lucru!
-Da, dar eu nu am avut sponsori si de aceea nu am putut merge decat atunci cand am avut bani. Si a durat trei sezoane intinse pe parcursul a patru ani.Daca pun cap la cap timpul cat am mers efectiv prin cele 321 de orase rezulta cam un an intreg.
-Cam atat va dura competitia?
- Ne asteptam sa dureze mai putin, eu aveam peste 40 de ani atunci, probabil la cei mai tineri nu le ia atat.
-E posibil deci, sa prinda si iarna?
-Da, eu am calatorit iarna, mai mult sa vad cum e, am prins si temperaturi de minus 18 grade.Vorba cuiva , iarna nu-i ca vara, dar sunt multe locuri care merita sa fie vazute si iarna sau numai iarna.Descoperi multe.... Aceasta calatorie va marca definitiv participantii. Pe mine m-a marcat. Si as face-o din nou..
-Participi si tu, Costele?
-Nu cred, mai ales ca eu cunosc bine aceasta tara si conditiile de mers si ar fi nedrept si incorect fata de ceilalti participanti. Si in plus, pe mine ma atrage necunoscutul si sa mai pierd un an mergand prin aceleasi locuri... Nu zic, multe locuri din Romania merita asta!
Dar scopul acestei competitii este sa promoveze mersul pe jos printe tineri si se doreste a fi un indemn pentru redescoperirea tarii si pentru apropierea de natura, de frumusetile ei. Cate mai sunt, sa le pastram si sa le facem cunoscute !
-Atunci ce rol joci tu?
-Eu imi pun la dispozitie concurentilor experienta mea de drum, mici trucuri folositoare si indicatii de traseu, cu zonele de evitat si cu zone ce trebuiesc retinute in memorie si alte multe lucruri pe care eu le-am descoperit in tara si care nu prea ai unde sa te intalnesti altundeva...